Stacja Demontażu wykonuje usługę złomowania pojazdów samochodowych na podstawie stosownej decyzji, wydanej przez Marszałka Województwa Małopolskiego zgodnie z art. 24 Ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr 25,poz. 202).
Warunki przyjęcia pojazdu przeznaczonego do złomowania:
1. Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość;
2. Dowód rejestracyjny pojazdu oraz kartę pojazdu, jeżeli była wydana, lub inny dokument potwierdzający dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym (Zaświadczenie potwierdzające dane z dowodu rejestracyjnego – wydawane przez Wydział Komunikacji odpowiedni do miejsca zamieszkania )
3. Dokument potwierdzający własność w przypadku właściciela pojazdu innego niż wpisany w dowodzie rejestracyjnym lub upoważnienie właściciela do wyzłomowania ;
4. Stacja demontażu nie pobiera opłaty za przyjęcie pojazdu jeżeli łącznie są spełnione następujące warunki:
- pojazd jest zarejestrowany na terytorium kraju, zgodnie z odrębnymi przepisami;
- pojazd wycofany z eksploatacji jest kompletny oraz nie zawiera innych odpadów, które nie pochodzą z danego pojazdu.
5. Za pojazd kompletny uważa się pojazd, który zawiera wszystkie istotne elementy i jego masa jest nie mniejsza niż 90 % masy własnej pojazdu.
6. Za brak masy właściwej pojazdu pobiera się opłatę w wysokości do 10 zł/kg brakującej masy pojazdu.
7. Istnieje możliwość transportu specjalistycznego wg zamówienia – warunki i koszty do uzgodnienia indywidualnie.
Właściciel pojazdu wycofanego z eksploatacji jest obowiązany w terminie 30 dni od dnia otrzymania zaświadczenia o demontażu pojazdu lub zaświadczenia o przyjęciu niekompletnego pojazdu złożyć wniosek o wyrejestrowanie pojazdu w Wydziale Komunikacji odpowiednim do miejsca zamieszkania.
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE POD NUMEREM TEL. 694 489 985